UL kluzák Banjo Je postaven ze stavebnice české firmy Profe, my jsme ho ale koupili skoro hotový. Trup je laminátový, křídlo a VOP jsou dřevěné – konstrukční. Rozpětí je 13,6m, prázdná váha 128kg Palubní deska jako ve velkém letadle, jen to vário je trochu pomalé, tak si pomáháme ještě modelářským akustickým. Letadlo hangárujeme a vozíme v takovémto přívěsu namíru... původně ale vypadal takhle Je potažen namíru vyrobeným laminátem
Jednotlivé části letadla jsou uvnitř upevněny na přípravcích, které jezdí v kolejničkách Po sestavení, které trvá ve dvou lidech asi půl hodiny Před letem Takhle vidíme například Louny z výšky asi 1500m A jak to létá? Pokud není turbulence, tak to je hrozně hodný éro - letí to úplně samo, jinak se to musí dost řídit, protože každý poryv si s malou hmotou letadla snadno pohraje. Klouzavost je 28 – tedy asi jako Blaník, klesavost 0,75m/s, maximální rychlost je 150km/h, ale nejmenší opadání je kolem 70 až 80km/h. Přes zimu nás ještě čeká instalace sklápěcího motoru abychom nebyli závislí na vlekařích. Letu zdar Petrs
|