UL kluzák Banjo

              Je postaven ze stavebnice české firmy Profe, my jsme ho ale koupili skoro  hotový. Trup je laminátový, křídlo a VOP jsou dřevěné – konstrukční.

Rozpětí je 13,6m, prázdná váha 128kg

                          Palubní deska jako ve velkém letadle, jen to vário je trochu pomalé, tak si pomáháme ještě modelářským akustickým.

Letadlo hangárujeme a vozíme v takovémto přívěsu namíru...

původně ale vypadal takhle

Je potažen namíru vyrobeným laminátem

 

Jednotlivé části letadla jsou uvnitř upevněny na přípravcích, které jezdí v kolejničkách

Po sestavení, které trvá ve dvou lidech asi půl hodiny

Před letem

Takhle vidíme například Louny z výšky asi 1500m

A jak to létá? Pokud není turbulence, tak to je hrozně hodný éro -  letí to úplně samo, jinak      se to musí dost řídit, protože každý poryv si s malou hmotou letadla snadno pohraje. Klouzavost je 28 – tedy asi jako Blaník, klesavost 0,75m/s, maximální rychlost je 150km/h, ale nejmenší opadání je kolem 70 až 80km/h.

Přes zimu nás ještě čeká instalace sklápěcího motoru abychom nebyli závislí na vlekařích.

Letu zdar     Petrs

 

WebZdarma.cz