Létání v zimě

Několik poznámek k samotnému létání. Ponechávejte vysílač i letadlo do poslední chvíle v teple v autě. Létáme na baterie poloviční čas než v létě (díky mrazu stejně víc pilot nevydrží). Těsně před létáním nabíjíme baterie a udržujeme je v teple, a to hlavně, pokud létáme na LiPol. Nezapomeňme dobít i vysílač.

Nedávno se mi přihodilo následující. Vysílač vozím s érem stále v autě a díky malému odběru (2.4) a bateriím Lion 2400 nabíjím vysílač asi jednou za měsíc. Bylo -10°C a baterie více než z poloviny vybitá, vysílač jsem ještě asi na půl hodiny odložil na sníh. Při letu baterie vysílače vypověděla službu, naštěstí se jednalo jen o naraženou náběžku. Teď si raději dávám pozor a vysílač v zimě nabíjím před každým létáním. Pozor také na létání s elektrou s LiPol na svahu. Čas od času (5-10 min.) zapněte motor, aby se baterie ohřála a v modelu zalepte lepenkou větrací otvory. Na baterii vytvořte izolaci, třeba z fólie na radiátory. Pokud se vám zdá, že za letu motor točí málo otáček a model méně stoupá, znamená to, že baterie již zamrzá, a tak radši přistaňte. Létání na LiPol doporučuji do -8°C, při větším mrazu létejte radši na NiCd baterie. Po příjezdu domů nechte vysílač i model v chladnější místnosti 2-3 hodiny. Pak teprve můžete vysílač i model přinést do teplé místnosti. Pokud se již vysílač orosil či zmokl, vyndejte baterii, vyndejte zadní kryt vysílače a dejte k radiátoru pořádně vyschnout.V MGK používáme na létání v zimě vyteplené rukávníky. Na vysílač a malou ručku stačí RC Bag viz první fotka nahoře.

Na vysílače s pultem (i bez) slouží novinka (již 2 sezóny zkoušená) – RC Bag Profi (viz obrázky). RC Bagy jsou vypodšívkované s izolací, vnější látka je vodě odolná. V RC Bagu Profi je okénko odolné mrazu -30°C.
Pokud se vám RC Bagy líbí a máte o ně zájem, volejte 602 200 626 nebo napište na e-mail: nowakilip@seznam.cz.

    

WebZdarma.cz